Добрый день или вечер, всем.
Решил создать такую вот тему. в которой думаю будем описывать проблемы и решения по данному оборудованию т.к. не раз уже упоминалось что сервиса в россии ENVISION(fucking)TEC нет.
P.S.: кстати его и в европе как такого нет :)
Вообщем в прошлом месяце произошло следующее, у меня на годовалом оборудовании сгорел блок питаня (медицинский) повлекший за собой целый ряд ошибок в математике. первым делом написал письмо в германию на что получил ответ:
«Yes, your were right, i received also your first email, but did n t see it in the morning.
I will check everything later on , because we re very busy today .
But let me say , that original powersupply were tested 1001 times before working in the machine by serie.You will loose every warranty about the machine about putting any other powersupply because possible caus further issues , but ok !
Someone has to calibrate the fotosensor with a Radiometer like its shown in the message.
Please contact your distributor to recalibrate the fotosensor , because you need special equipment .
Please let me know the name of your distributor.!
If I can help you in an other way , please let me know»
В кратце меня послали :) у них очень много работы!!!
И я начал разбираться самостоятельно, и выяснил что ДАННЫЕ НА БЛОКЕ ПИТАНИЯ НЕ СООТВЕТСТВУЮТ НАСТОЯЩЕМУ на наклейке с серийным номером указано что он выдает 5 и 12 вольт а на самом деле 5 и 24 (производитель извинялся) и это такие ошибки на медицинских блоках питания.
в итоге день с сотрудниками института и блок снова живой (с небольшими доработками в виде кулера для охлаждения) :)
после запуска блок стабильно работет машина грузится и вот следующая ошибка (что и следовало ожидать) требует откалибровать
фотосенсор при помощи спец оборудования и сервисменов!
опять емэйл опять ответ:
we are going to contact our new service provider in Russia to help you.
они собираются помочь мне :)
еще емэйл еще ответ:
this incident is routed to our head of service department.Please go on contact with him about further steps.
начинаем раскачивать качели :)
вот незаметно пролетела вторая неделя начало июня, лето, жара...
опять пишу опять ответ:
It is with a lot of regret that I have received your email.
As I was informed, my colleagues are following up with your incident regarding your Perfactory Machine. They have figured out that you had to reset the memory at the controller board following some replacements and repairs of electrical components which you have done yourself on the Machine. Please note that we do not have a complete and understandable overview of the incident and the work history from the moment it started until now. We have no logfiles and no electrical measurements.
As you know your Machine is currently out of warranty, Envisiontec GmbH could send a technician to visit you and help you solving your problems. This would cost you 1500 Euros per day plus the travel expenses and the accommodation.
The other alternative that we recommend is to contact our distributor in Russia.
The technicians that you mentioned in your email were from our ex-distributor Ardos which is not our distributor any longer. They were at Envisiontec in January 2008, i.e. more than 27 months ago since that moment they had no training or updates on their technical knowledge regarding Perfactory Machine which explains why they may have not been so helpful for you.
The distributor which we recommend to contact is RUTA; our new distributor whose technicians Mr. Egor Podryadchikov and Mr. Roman Melnikov were in Germany for Basic training on Perfactory and Aureus Machine from 25 to 27 May 2010(today was their last training day). During their stay at Envisiontec GmbH we have discussed your incident with them and instructed them on what they need to do on your Machine when they manage to visit you.
We have given your contact details to RUTA and in return would like to give you their contact details as follow:
Mr. Egor Podryadchikov
Email: service3@ruta.ru
Mobile: +79221090042
We hope that you will manage to contact Ruta as soon as possible and that you arrange a service visit to your site.
Please do not hesitate to contact us for further help as we will remain at your disposal until the problems are solved and will keep in touch with Ruta’s technicians and yourself to provide you with the support which helps you running your machine in normal conditions!
В кратце и главный технолог тоже сожалет что у нас поломка :)
и рекомендует связаться с новыми дестрибьюторами РУТА.
УРА ЕСТЬ СЕРВИС В РОССИИ!!!
Звоню В РУТУ. да действительно парни ездили учиться в германию.
Круто теперь специалисты в россии, объясняю проблему еще раз (т.к. немцы объясняли ему мою проблему еще будучи в германии) и спрашиваю привез ли он спец.оборудование от немцев для калибровки моего оборудования, на что получаю отрицательный ответ что оборудования у него нет и ближайший год не будет т.к. они только начали работоть!
ну что-ж подумал я, год так год укутался под одеяло и лег в долгую спячку :)))))))))
А на самом деле продолжил поиски этого спец.оборудования (radiometr rm-12) и о чудо нашел!
договорился привезли настроили откалибровали протестировали все ОК! но не тут то было появился сбой в математике (не генерирует маску)
Звонок в новоиспеченный сервис РУТА.
объяснил, похвастался что нашел оборудование, откалибровал и наткнулся на следующую ошибку.
Ну и попросил что бы мне выслали новую прошивку апдейт блин.
на что получил письменный ответ (копию ответа):
Dear Mr Podryadchikov, If they have really recalibrated the photo sensor it thinks they have done this by using a wrong radiometer.You remember during your training here in Germany I have showed you how to do the recalibration of the Photo sensor. You need this special equipment to do this correctly. Please note this Radiometer is not available on the free market. If the problem at this machine really appearing based on the Photo sensor, it can not automatically solved by doing an upgrade. In this case of an upgrade you need also an advanced distributor training what we offer normally after 1 year basic praxis at Envisiontec machines in the field. But please do not understand this as a resistance against you of course we will help you with this matter. We need : serialnumber of machine , machine type ( Mini, Zoom e.g.) Could you send us a detailed description of the existing problem ( what your / your client did/ result after he did anything...) Helpful will be in any case the LOG files of the machine ( 5 piece ) Download it and send us these by email. Or call us when you are on site of the customer. Thanks!
В этом письме они говорят что я сделал все на неправильном оборудовании, и то что этот радиометр не в свободной продаже (а производитель радиометров не отрицает что может продать его за 600евро) в envisiontec он стоиит 4000 евро. и что смешнее всего они говорят что сервисмены руты не прошли обучение на сервис!!! а те два дня которые они находились в германии они потратили на знания для первого запуска машины!
НА Х...Я тогда спрашивается Е..Ть нам мозг что сервисмены вам помогут.
Опять отшили вообщем, я уже проделал всю работу самостоятельно в течении месяца, но поправить математику я к сожалению не в силе, пробовал ставить зеркала винтов с других машин к сожалению не помогает.
Так что уважаемые пользователи СЕРВИСА НЕТ ВООБЩЕ а не только в РОССИИ
обидно что все проделал сам, а они даже апдейт не дают :(
продолжение следует...
Решил создать такую вот тему. в которой думаю будем описывать проблемы и решения по данному оборудованию т.к. не раз уже упоминалось что сервиса в россии ENVISION(fucking)TEC нет.
P.S.: кстати его и в европе как такого нет :)
Вообщем в прошлом месяце произошло следующее, у меня на годовалом оборудовании сгорел блок питаня (медицинский) повлекший за собой целый ряд ошибок в математике. первым делом написал письмо в германию на что получил ответ:
«Yes, your were right, i received also your first email, but did n t see it in the morning.
I will check everything later on , because we re very busy today .
But let me say , that original powersupply were tested 1001 times before working in the machine by serie.You will loose every warranty about the machine about putting any other powersupply because possible caus further issues , but ok !
Someone has to calibrate the fotosensor with a Radiometer like its shown in the message.
Please contact your distributor to recalibrate the fotosensor , because you need special equipment .
Please let me know the name of your distributor.!
If I can help you in an other way , please let me know»
В кратце меня послали :) у них очень много работы!!!
И я начал разбираться самостоятельно, и выяснил что ДАННЫЕ НА БЛОКЕ ПИТАНИЯ НЕ СООТВЕТСТВУЮТ НАСТОЯЩЕМУ на наклейке с серийным номером указано что он выдает 5 и 12 вольт а на самом деле 5 и 24 (производитель извинялся) и это такие ошибки на медицинских блоках питания.
в итоге день с сотрудниками института и блок снова живой (с небольшими доработками в виде кулера для охлаждения) :)
после запуска блок стабильно работет машина грузится и вот следующая ошибка (что и следовало ожидать) требует откалибровать
фотосенсор при помощи спец оборудования и сервисменов!
опять емэйл опять ответ:
we are going to contact our new service provider in Russia to help you.
они собираются помочь мне :)
еще емэйл еще ответ:
this incident is routed to our head of service department.Please go on contact with him about further steps.
начинаем раскачивать качели :)
вот незаметно пролетела вторая неделя начало июня, лето, жара...
опять пишу опять ответ:
It is with a lot of regret that I have received your email.
As I was informed, my colleagues are following up with your incident regarding your Perfactory Machine. They have figured out that you had to reset the memory at the controller board following some replacements and repairs of electrical components which you have done yourself on the Machine. Please note that we do not have a complete and understandable overview of the incident and the work history from the moment it started until now. We have no logfiles and no electrical measurements.
As you know your Machine is currently out of warranty, Envisiontec GmbH could send a technician to visit you and help you solving your problems. This would cost you 1500 Euros per day plus the travel expenses and the accommodation.
The other alternative that we recommend is to contact our distributor in Russia.
The technicians that you mentioned in your email were from our ex-distributor Ardos which is not our distributor any longer. They were at Envisiontec in January 2008, i.e. more than 27 months ago since that moment they had no training or updates on their technical knowledge regarding Perfactory Machine which explains why they may have not been so helpful for you.
The distributor which we recommend to contact is RUTA; our new distributor whose technicians Mr. Egor Podryadchikov and Mr. Roman Melnikov were in Germany for Basic training on Perfactory and Aureus Machine from 25 to 27 May 2010(today was their last training day). During their stay at Envisiontec GmbH we have discussed your incident with them and instructed them on what they need to do on your Machine when they manage to visit you.
We have given your contact details to RUTA and in return would like to give you their contact details as follow:
Mr. Egor Podryadchikov
Email: service3@ruta.ru
Mobile: +79221090042
We hope that you will manage to contact Ruta as soon as possible and that you arrange a service visit to your site.
Please do not hesitate to contact us for further help as we will remain at your disposal until the problems are solved and will keep in touch with Ruta’s technicians and yourself to provide you with the support which helps you running your machine in normal conditions!
В кратце и главный технолог тоже сожалет что у нас поломка :)
и рекомендует связаться с новыми дестрибьюторами РУТА.
УРА ЕСТЬ СЕРВИС В РОССИИ!!!
Звоню В РУТУ. да действительно парни ездили учиться в германию.
Круто теперь специалисты в россии, объясняю проблему еще раз (т.к. немцы объясняли ему мою проблему еще будучи в германии) и спрашиваю привез ли он спец.оборудование от немцев для калибровки моего оборудования, на что получаю отрицательный ответ что оборудования у него нет и ближайший год не будет т.к. они только начали работоть!
ну что-ж подумал я, год так год укутался под одеяло и лег в долгую спячку :)))))))))
А на самом деле продолжил поиски этого спец.оборудования (radiometr rm-12) и о чудо нашел!
договорился привезли настроили откалибровали протестировали все ОК! но не тут то было появился сбой в математике (не генерирует маску)
Звонок в новоиспеченный сервис РУТА.
объяснил, похвастался что нашел оборудование, откалибровал и наткнулся на следующую ошибку.
Ну и попросил что бы мне выслали новую прошивку апдейт блин.
на что получил письменный ответ (копию ответа):
Dear Mr Podryadchikov, If they have really recalibrated the photo sensor it thinks they have done this by using a wrong radiometer.You remember during your training here in Germany I have showed you how to do the recalibration of the Photo sensor. You need this special equipment to do this correctly. Please note this Radiometer is not available on the free market. If the problem at this machine really appearing based on the Photo sensor, it can not automatically solved by doing an upgrade. In this case of an upgrade you need also an advanced distributor training what we offer normally after 1 year basic praxis at Envisiontec machines in the field. But please do not understand this as a resistance against you of course we will help you with this matter. We need : serialnumber of machine , machine type ( Mini, Zoom e.g.) Could you send us a detailed description of the existing problem ( what your / your client did/ result after he did anything...) Helpful will be in any case the LOG files of the machine ( 5 piece ) Download it and send us these by email. Or call us when you are on site of the customer. Thanks!
В этом письме они говорят что я сделал все на неправильном оборудовании, и то что этот радиометр не в свободной продаже (а производитель радиометров не отрицает что может продать его за 600евро) в envisiontec он стоиит 4000 евро. и что смешнее всего они говорят что сервисмены руты не прошли обучение на сервис!!! а те два дня которые они находились в германии они потратили на знания для первого запуска машины!
НА Х...Я тогда спрашивается Е..Ть нам мозг что сервисмены вам помогут.
Опять отшили вообщем, я уже проделал всю работу самостоятельно в течении месяца, но поправить математику я к сожалению не в силе, пробовал ставить зеркала винтов с других машин к сожалению не помогает.
Так что уважаемые пользователи СЕРВИСА НЕТ ВООБЩЕ а не только в РОССИИ
обидно что все проделал сам, а они даже апдейт не дают :(
продолжение следует...